In ons nood reik ons in gelowige vertroue uit na Jesus ons Here en Verlosser

Minister: 
Ds J Bruintjes
Church: 
Kaapstad
Date: 
2025-10-19
Text: 
Lukas 7:1-10
Reference: 
Lukasreeks 2025
Preek Inhoud: 

Wat beteken dit om jou huis op die rots te bou?  Wat beteken dit om geloof te hê wat gegrond is op die Woord van God?  Dit beteken dat, wanneer die storms kom, jy vasstaan op die rots met 'n konkrete en nederige geloof.

Ons het hier 'n voorbeeld van daardie geloof in aksie.  Die storm is in die vorm van 'n dodelike siekte van 'n man se geliefde dienaar, en die konkrete geloof word getoon in die absolute nederige vertroue wat hierdie man in Jesus se Woord en gesag het.

Die vorige hoofstuk het gegaan oor Jesus en sy kritici; hierdie hoofstuk gaan oor Jesus en sy vriende.  En die vriende is net so verrassend vir ons as die kritici.  Die kritici is die godsdienstige leiers, en die vriende lyk soos die buitestaanders – 'n nie-Jood, ‘n weduwee, 'n prediker in die woestyn en 'n sondige vrou.

Nadat Jesus ten aanhore van die volk al hierdie woorde uitgespreek het, het Hy Kapernaum binnegegaan.

Jesus se toespraak was klaar en Hy het na die dorp Kapernaum gegaan – die hoofkwartier vir sy prediking.  Die dorp met ongeveer 1500 inwoners was die tuiste van die lig van die wêreld.  Die wêreld se mag, gesentreer in Rome, sou binnekort die krag van God in Jesus te bely.  Ons kry ’n voorsmakie van die evangelie wat na alle nasies gaan.

In ons nood reik ons in gelowige vertroue uit na Jesus ons Here en Verlosser:

  1. Behoefte!
  2. Waardig?
  3. Gesag?!
  4. Geloof.

 

Behoefte!

'n Slaaf van 'n sekere centurio wat vir hom baie werd was, was tot die dood toe siek.  'n Centurio was ‘n hoofman oor 100 soldate.  Oor die algemeen was hulle welaf.  Hier is 'n man met mag.  Hy gee ‘n bevel en dinge gebeur.  Hy is gewoond daaraan om gehoorsaam te word en sy sin te kry.  Maar daar is een ding waaroor hy nie beheer het nie, en dit is die mag oor lewe en dood.  Om te genees en te herstel.  En hy is so hulpeloos soos 'n baba.  Uit vers 9 blyk dit dat hy nie ‘n Jood was nie.

Sy geliefde dienaar se lewe hang aan ‘n draadjie.  Die familie is geroep om vir oulaas afskeid te neem.  Enigiemand wat al langs die bed van 'n geliefde met ‘n dodelike siekte gestaan het, weet hoe hierdie man voel.  Hulpeloos.

Geld, mag en roem is dan nutteloos.

Dit maak nie saak hoe suksesvol jy is, of hoeveel mag jy het, of met hoeveel volgelinge jy kan spog nie.  In die lig van die dood is ons almal hulpeloos.  In die lig van siekte word ons gekonfronteer met ons eie broosheid en nood.

Ons sal enigiets vir ons geliefdes doen, maar ons kan niks doen nie.  Wat gebeur wanneer ons by daardie punt kom?  Ons bid.

Wat is jou behoefte vandag?  Miskien is jy vasgevang in 'n siklus van sonde.  Miskien is jy vasgevang in die wanhoop van eensaamheid.  Of jy sien geen hoop in 'n verhouding wat deur sonde tot niet is nie.  Voordat Jesus op die toneel verskyn het, het sonde ons almal tot by die punt van die dood gebring.  Ons behoefte maak ons desperaat, en dit is werklik.

Maar gaan dit hier oor die hoofman se behoeftes?  Nee, maar oor die behoefte van een van sy geliefdes – 'n dienaar.  Hy bring iemand anders onder Jesus se aandag.  Dit is pragtig.  Ons kan mense – geliefdes – na Christus bring wat dalk self nie kan gaan nie.  Dit is wat ons in gebed doen.  In ons gebedskalenders, in ons openbare byeenkomste en eredienste wanneer ons vir individue bid.  Wat 'n heerlike ding om te weet wie Jesus is!  Kom ons doen dit in ons privaat gebede.

Toe hy van Jesus hoor, het hy 'n paar van die Joodse familiehoofde na Hom gestuur met die versoek dat Hy kom om sy slaaf gesond te maak.

Hy weet wat sy behoefte is, en hy hoor van iemand wat dalk in daardie behoefte kan voorsien.  Het jy al van hierdie profeet gehoor?  Het jy al van Jesus gehoor?  Jy kan hoor hoe die nuus oor die platteland versprei.  Hier is 'n man met ware gesag, selfs oor siekte.

Het jy onlangs oor Jesus gepraat?  Wat Hy gedoen het.  Die wonders wat Hy verrig het.  Die wonderwerke wat Hy in jou lewe en die lewens van diegene rondom jou gedoen het.  Daar is mense in jou lewe wat so hulpeloos voel soos hierdie hoofman oor honderd.  Het hulle al gehoor dat daar Een is wat gewillig en in staat is om diegene te herstel wat deur die geloof na Hom toe kom?

Nood dwing ons om 'n paar dinge te doen.  Dit laat ons toe om ons eie broosheid en magteloosheid te sien, en dit dwing ons om buite onsself te soek vir hulp.  Ware nood is die eerste stap om te soek.  En soek lei tot vind.

Hy glo werklik dat Jesus die krag het om te genees, anders sou hy nie die teenwoordigheid van Jesus versoek het nie, maar terselfdertyd besef hy ook dat hy nie Jesus se hulp werd is nie, daarom stuur hy sy versoek deur die Joodse ouderlinge.

Waardig?

Hy weet dat hy onwaardig is in die teenwoordigheid van Christus.  Daarom stuur hy sommige van die ouderlinge van die Jode om Jesus te vra.

So het die Joodse ouderlinge hulle bes gedoen vir hul nie-Joodse vriend en probeer goedpraat oor alles wat hy is en gedoen het.  4Toe hulle by Jesus kom, het hulle Hom dringend versoek…  Hierdie mense het klaarblyklik nog nie vir Jesus erken of aangeneem nie, maar hulle wou hul nie-Joodse vriend tevrede stel vir alles wat hy vir hulle gedoen het.  Tog was hulle blind vir wat God vir hulle doen.  Hulle was bereid om 'n nie-Jood met Christus te verbind, maar was nie bereid om dit vir hulself te doen nie.

Tog is die manier waarop die Jood en die nie-Jood saamwerk ook 'n teken van wat in die boek Handelinge gaan kom.  Die Jode bring die nie-Jode na Jesus Christus.  Dit sou weer in Handelinge gebeur, wanneer Petrus, 'n Jood, die evangelie van die opgestane Christus aan een van die eerste nie-Joodse gelowiges sou bring – ook 'n hoofman oor honderd – in Handelinge 10.

…en vir Jesus gesê: “Hy verdien dit dat U dit vir hom doen, 5want hy gee om vir ons volk en het uit sy eie die sinagoge vir ons gebou.”

Hulle noem hom waardig.  Hoekom?  Om twee redes: “hy gee om vir ons volk en het uit sy eie die sinagoge vir ons gebou.”  Doen dit omdat hy dit waardig is.  Hoor jy hoe hulle dink?  Jesus, jy is hom hierdie een verskuldig.  Omdat hy so 'n goeie mens is, verdien hy nie dit wat hom getref het nie.  Hy is waardig.

Min het hulle geweet dat hulle in die teenwoordigheid gestaan ​​het van die Een wat werklik oneindig waardig was.  Hy sou die nasie liefhê deur sy lewe af te lê.  Hy sal die nasies liefhê,  nie deur aardse sinagoges te bou nie, maar die ewige tempel wat nie met hande gebou is nie.  Hulle het dit nie raakgesien nie.  Hulle het nie gesien dat dit nie is wat 'n persoon doen nie, maar wie 'n persoon is wat hom waardig maak.  Hierdie heiden was 'n sondaar gebore in Adam se geslag.  Waardig vir oordeel, nie vir genade nie.

Ten spyte daarvan lees ons: Jesus het saam met hulle gegaan.  Maar die hoofman moes gehoor het dat Hy kom, of hulle van ver af sien kom het, want hy sê vir sy vriende om hulle tegemoet te hardloop en hulle te keer.

Hy was nie meer ver van die huis af nie, toe stuur die centurio vriende om vir Hom te sê: “Meneer, moenie verder moeite doen nie, want ek is nie werd dat U onder my dak inkom nie. Daarom het ek my ook nie waardig geag om self na U te gaan nie…

Moenie moeite doen om te kom nie, Jesus!  Ek is nie waardig dat U selfs in my huis kom nie, daarom het ek nie na U toe gekom nie.  Dit is ironies dat die Joodse ouderlinge hom waardig geag het, maar hy het homself onwaardig geag.  Dit is ware geloof.  Dit is 'n begrip van genade wat die Joodse ouderlinge nie verstaan ​​het nie.  Hy gaan nie na Jesus toe en sê “U skuld my, Jesus” nie.  “Ek het 'n paar miljoen aan u godsdiens en u mense bestee.  Ek het die Jode liefgehad en baie vir hulle gedoen.”

Hy sien homself soos hy is, nie gebaseer op wat mense sê nie.  Voor God.

Soms hoor ons mense sê: “Hy verdien dit nie.”  Of hulle vra die vraag: “Wat het ek gedoen om dit te verdien?”  Agter die vraag lê ’n gevoel van waardigheid.  ’n Gevoel dat jy waardig is om deur Jesus geseën te word.  ’n Gevoel van dat jy die reg het om gesond, ryk en gelukkig te wees.  En wanneer God dit nie gee nie, gaan jy na Hom toe en sê: “Maar God, ek verdien dit nie.”

Maar dit is nie die evangelie nie.  Nee, Jesus kom na die onwaardige – die een wat weet dat hy nie die teenwoordigheid van Jesus Christus werd is nie, maar tog uitreik, want hy weet dat dit sy enigste hoop is.  Dit is 'n nederige geloof.  Maar dit is ook 'n vertroue in geloof.  Met die wete dat dit wat ons in geloof vra, Hy sal doen.

Gesag?!

Die hoofman oor honderd nader Jesus met nederigheid en eerbied, wetende dat die krag van God in Hom woon.

Daarom sê hy: “maar sê net 'n woord, en laat my slaaf gesond word.”   Jesus is ’n toonbeeld van mag, en ’n man met gesag – gesag wat die hoofman oor honderd verstaan ​​en raaksien.  Maar sê net ‘n woord en my dienaar sal genees word.  ‘n Woord is al wat nodig is.  Dit beteken dat, al is Hy afwesig en nie in die huis nie, Jesus se teenwoordigheid nog steeds effektief is.  Dit is wat Hy vandag in die doop doen!

Dit is 'n verstommende insig vir die eerste lesers en ook vir ons vandag.  Glo jy dat, alhoewel fisies afwesig, die Woord van God steeds effektief kan wees?  Dat sy Woord aan jou vandag jou kan genees, jou kan verander, jou werklik kan help?   Dat dit kragtig en effektief is?   Dat jy nie 'n teken of wonder nodig het nie – maar al wat jy nodig het, is die Woord?  Glo ons in ons gebede dat Hy teenwoordig is, alhoewel nie fisies nie?  Die hoofman oor honderd illustreer hierdie krag…

Want ook ek is 'n man wat onder gesag staan, met soldate onder my bevel. Vir die een sê ek, ‘Gaan!’ en hy gaan, en vir 'n ander, ‘Kom!’ en hy kom. Vir my slaaf sê ek, ‘Doen dit!’ en hy doen dit.”  Ons het dit al voorheen gesien.  ‘n Manier om te argumenteer van die minste na die grootste.  Hy sê: “Ek is ook 'n man wat onder gesag staan.”  Met ander woorde, ek dien onder die gesag van die keiser.  En dit is die gesag van die keiser wat my beklee; wat aan my woord krag gee.  Ek sê gaan en kom en hulle luister.  Ek sê doen dit en hulle luister.  Hoekom?  Omdat hy die mag van 'n keiserlike Romeinse ryk het.

Let op die woorde “ook ek”; dit beteken dat hy aanneem dat Jesus ook 'n Koning dien.  Hy neem aan dat Jesus beklee is met die krag van God!

Die hoofman het meer gesê as wat hy waarskynlik besef het.  Maar ons weet dit.  Hemel en hart was tot sy beskikking.  Deur die woord van die HERE is die hemele gemaak en deur die asem van sy mond die hemel se hele leër (Psalm 33:6).  Hy sê: sekerlik as ek, 'n lid van die gewapende magte van Rome, gehoorsaam word, so moet die geestelike magte ook gehoorsaam wees aan die Een wat beklee is met die gesag van die koninkryk van God!

Hier is die hoofman oor honderd, wat in nood verkeer, wat sy eie onwaardigheid erken, maar absolute vertroue het in Jesus se krag om te genees, bloot deur die woord van sy mond.  Nou begin ons sin maak van wat geloof is.

 

Geloof.

Toe Hy dit hoor, was Jesus verwonderd!  Jesus was verbaas.  Hy was verwonderd!  Hy was verstom!  En glo my, daar is nie baie dinge wat Jesus verbaas nie.  Dit was nie asof Hy heeltyd verbaas rondgeloop het nie.  Hierdie woord word slegs twee keer in Jesus se lewe gebruik.  Een keer hier, oor verstommende geloof, en die ander keer oor verstommende ongeloof in Markus 6:6.  Geloof soos hierdie verbaas Jesus.  O, as ons maar vandag so 'n geloof sou hê.  Dit is ‘n geloof wat vertrou en die werklikheid van ‘God met ons’ ken!  Selfs al lyk dit asof almal en alles teen ons is.

Hy het omgedraai na die skare wat Hom gevolg het…  Lukas voeg ‘n lewendige stukkie detail by: "Hy het omgedraai".  Jy kan sien hoe Jesus verbaas raak en dan omdraai om die skare toe te spreek.  Dit is 'n goeie geleentheid vir onderrig.  Vir die skare toe en vir ons hier in Bellville.  Hy gaan 'n belangrike punt maak, en Hy wil hê die skare moet dit hoor.  Ek wil hê julle moet dit hoor.

“Ek sê vir julle, selfs in Israel het Ek nie so 'n groot geloof gevind nie.”  Soms verg dit die skokkende geloof van nuwe gelowiges om die verbondsgemeenskap aan te wakker.  Om die geloof aan te wakker van diegene wat al jare lank glo, maar die absolute behoefte aan Jesus verloor het.  Wat hul eie onwaardigheid uit die oog verloor het.  En vertroue in die gesag en krag van Jesus se Woord verloor het.

Ons Here is magtig!  Ek gee nie om wie jy is of waar jy vandaan kom nie.  Sy Woord reik en strek tot aan die eindes van die aarde.

’n Mens sou hoop dat Jesus sulke geloof in Israel onder God se verbondsvolk sou vind.  Maar Hy het nie.  Hy het dit by ’n buitestaander gevind.  ’n Heiden.  ’n Nie-Jood.  Een van die heerlike verrassings van God se genade is dat ons soms geloof sien waar ons dit die minste verwag.  Hierdie geloof van die hoofman oor honderd is ’n teken van wat gaan kom wanneer in die boek Handelinge die evangelie na die heidene gaan – dit is ook ’n hoofman oor honderd wat na Petrus uitreik, volgens die Woord van die Here.

Maar sê die woord…  En sy woord is kragtig.

En toe die mense wat gestuur is, by die huis terugkom, het hulle die slaaf gesond aangetref.

Hierdie woord fokus nie soseer op genesing nie, maar op nuutgevonde gesondheid.  Hy is gesond.  Die effek van die vloek word met 'n woord ongedaan gemaak.  Hier het ons Een met gesag wat oor ruimte, afstand en siekte strek.  Jesus maak die effek ongedaan.  Maar om dit te doen, neem Hy dit op Homself.  Hy dra ons swakhede.  Hy dra ons hartseer.  Sodat ons genesing in sy wonde kan vind.  Hy het geweet dat dit Hom sou kos om hierdie siekte weg te neem, om hierdie deel van die vloek weg te neem.  Hy was gewillig.  Hy was bekwaam.

My hartseer en siekte het strepe op sy rug gelê,

My sondes die bloed veroorsaak wat vergiet is;

My foute en mislukkings het 'n kroon geweef

Van dorings, wat Hy op sy kop gedra het.

Koor:

Onwaardig, onwaardig, 'n bedelaar;

In slawerny en alleen;

Maar Hy het my waardig gemaak en nou deur sy genade,

Het sy barmhartigheid my sy eiendom gemaak.

Sien jou behoeftes raak.  Voel jou onwaardigheid.  Vertrou op sy krag en glo in Jesus!

Amen.