Aan die kerk van Jesus Christus, diegene wat geheilig is, geroep om heiliges te wees!

Minister: 
Ds J Bruintjes
Church: 
Kaapstad
Date: 
2022-02-13
Text: 
1 Korinthiërs 1:1 - 9
Preek Inhoud: 

Opgemors.  Dit is die enigste manier om dit te beskryf.  Daar was 'n celebrity-kultuur in die kerk.  Seksuele sonde was deel van daardie kultuur.  Daar was allerhande regsgedinge wat onder kerklede gebeur het.  Daar was 'n skeiding tussen ryk en arm wat gesien kon word in hoe mense opgetree het wanneer hulle saam was.  Daar was sommige wat die voorspoedsevangelie voorgestaan het en staatgemaak het op die opstandingslewe nou – want die opstanding het immers reeds plaasgevind.  Geslagsrolle was deurmekaar.  Daar was mense wat niks omgegee het vir die gewete van ander nie.  Hul eredienste was ook 'n gemors.  Mense het van mekaar geskinder.  Sommige het hul geskenke ten toon gestel; ander het oor mekaar gepraat.

En die kern van dit alles was 'n oorvloed van trots, 'n gebrek aan Christelike liefde en 'n wanbegrip van die evangelie van Jesus Christus.

Dit was die gemeente van Korinthe.  Dit was 'n kerk van ons Here Jesus.  En laat ons die Here loof vir hierdie kerk.  As gevolg van hierdie kerk het ons soveel antwoorde op presies dieselfde probleme wat ons in die gesig staar.  Ja, want hierdie brief is nie net aan daardie kerk geskryf nie, maar aan elke kerk.  Dit is aan ons geskryf.  Aan die Vrye Gereformeerde Kerk Bellville.  Hierdie brief kom direk van Jesus deur Paulus deur die Gees aan ons.  Hier in die 21ste eeu in Suid-Afrika.

Maar uiteindelik gaan hierdie boek nie oor die oplossing van die kerke se probleme nie, maar dit gaan daaroor om die evangelie duideliker te sien, die evangelie beter toe te pas en die evangelie meer holisties uit te leef.  As dit gaan oor al die probleme, het Paulus net een antwoord – Jesus en sy werk.

Aan die kerk van Jesus Christus, diegene wat geheilig is, geroep om heiliges te wees!

1. Die groet van Genade

2. Danksegging vir Genade

 

Die groet van Genade

Paulus.  Die heel eerste woord in die boek sê vir ons wie die skrywer is.  Daar is geen twyfel oor die outeurskap nie.  En wie is hy?  Wel, vertel hy, hy is 'n geroepe apostel van Jesus Christus deur die wil van God.  Hy is die amptelike afgevaardigte van die Messias, Jesus Christus, en beklee hierdie amp deur die wil van God.  Die leser moet dus goed aandag gee.  

Dit is God se boodskap aan die kerk.   Hy word nie deur die kerk gestuur nie, maar deur God self.  Dit was nie asof hy homself op die voorgrond geplaas het nie.

Want sien, dit is nie Paulus wat sentraal staan ​​nie.  Dit is die Here Jesus Christus.  Hy is die Een wie se boodskap verkondig word.  En hy skryf dit saam met sy broer, Sosthenes.  Alhoewel die Griek dit duidelik maak, is Sosthenes nie die een wat deur God geroep is nie – nogtans noem Paulus hom broer.  'n Gelyke in Christus deur die geloof.  Een wat saam met hom gedien het.

En hy skryf dit aan die gemeente van God wat in Korinthe is.  Om hierdie brief te verstaan, is dit goed om die stad te leer ken – sodat ons werklik daar kan woon en Paulus se woorde asof vir die eerste keer kan hoor. Korinthe was 'n ryk en multikulturele stad van meer as 200 000 inwoners – wat baie groot was vir die antieke wêreld.  Dit was 'n strategiese hawestad, wat dit ook baie multikultureel gemaak het.  Elke tweede jaar is die Isthmian-spele daar gehou, wat soos die hedendaagse Olimpiese Spele was.  Daarom is die boek ryk aan atletiese beeldspraak.

Dit was 'n stad wat bekend was vir sy seksuele vryheid.  Hulle het die godin van liefde aanbid.  En julle kan seker raai hoe ‘n mens die godin van liefde aanbid.  Hulle was ook lief vir hul wyn.  'n Algemene figuur in antieke Griekse toneelstukke was 'n dronkaard wat gewoonlik van Korinthe afkomstig was.  As iemand van Korinthe afkomstig was, kon ‘n mens aanneem dat die persoon lief was vir wyn.  Dit was ook 'n multikulturele stad omdat dit 'n hawestad was, en dus ook 'n stad van baie gode.  Van Aphrodites tot Apollo tot Athena, tot Asclepius, tot die keiser en vele meer, daar was ‘n opsie vir almal.  Niemand in hierdie stad gaan jou oordeel nie.  Jy kon wees wie en doen wat jy wou.  En soos enige groot stad was daar 'n skeiding tussen ryk en arm.  Die wat het en die wat nie het nie, wat ook in die kerk na vore gekom het.

Herinner dit jou aan enige stad?  Gevul met onsedelikheid.  Ons samelewing aanbid seks en onsedelikheid.  Musiek, films, programme en die sosiale media is vol daarvan.  Kaapstad is lief vir sy wyn; gaan net na een van die plaaslike wynfeeste en dit vol mense wat te veel gedrink het.  Dit is multikultureel – aanbid wat ook al en wie jy wil – moet net nie veroordelend wees nie.  'n Besige hawestad met uiterste rykdom en armoede. Ons gode van geld, roem, seks en wyn het die mensdom se wellus gedien, en mense is verblind vir die waarheid van hul toestand.

En in die middel van hierdie stad, Kaapstad, kom hierdie boodskap vandag na jou toe.

Hy skryf aan die Kerk (Ecclesia) van God.  Die woord beteken geroep.  Dit is die geroepenes van God!  Dit is nie die kerk van Paulus nie.  Of van Petrus, of Apollos; dit is die kerk van die lewende God!  Hulle behoort aan Hom en aan niemand anders nie.  Dit is alles uit genade.  En soos God Paulus geroep het tot apostel, so roep Hy die kerk tot heiligheid.  Paulus sê dat hulle geheiligdes in Christus Jesus, die geroepe heiliges is.

Hulle kan slegs heilig wees omdat hulle heilig is.  Dit is een van die sentrale temas van die boek.  Aan die een kant is hulle geheilig, hulle is heilig.  Hulle is afgesonder.  En nou moet hulle dit uitleef.  Hier is die koninkryk van God.  In teenstelling met die koninkryk van die duisternis.  Die Stad van God te midde van die wêreldse stad.  'n Lig te midde van duisternis. Radikaal anders in hul praktiese gehoorsaamheid.  Wanneer jy Paulus se lewenswyse in hierdie boek vergelyk met die lewenswyse van ‘n alledaagse Korinthiër, dan is radikaal nie 'n oorbeklemtoning nie.  Ongelukkig het hulle nie die volheid van hul heiligheid in Christus besef nie, en daarom het hulle nie die lewe van heiligheid gelei waartoe hulle geroep is nie.

Hierdie is 'n kerk wat nie hul gegewe identiteit uitgeleef het nie.  En so baie van hul probleme het ontstaan omdat hulle ingekoop het in die kulturele boodskap rondom hulle, en nie ten volle ingekoop het in die Woord van Christus nie.  Hulle het 'n vorm van sinkretisme beoefen, of dit nou die opstanding was, geestelike gawes en hul doel, geslagsrolle, die doop, die nagmaal, ‘n celebrity-kultuur, 'n kultuur van litigasie, ens.  Paulus herinner hulle dus aan hul identiteit met hierdie paar woorde: "Aan die gemeente van God wat in Korinthe is, aan die geheiligdes in Christus Jesus, die geroepe heiliges." Die etiese ontmoet die teologiese.  Ons is heilig in Christus – en nou word ons geroep om in Hom te wandel.  Wandel in daardie heiligheid.  Om te groei in Christus wat die Hoof is.

En hierdie boodskap is nie net vir hulle nie, maar ook saam met almal wat die Naam van onse Here Jesus Christus in elke plek aanroep, hulle sowel as onse Here.”  Dit is vir ons.  Ons, die VGK Bellville, is ecclesia van God in Kaapstad.  Geroep deur God om uit te staan in die stad en tog deel van die stad te wees.  Die kerk van God – die Skeppergod van hemel en aarde; Hy wat alle dinge wat nie bestaan het nie, tot stand geroep het, het hierdie kerk tot stand geroep.  Wat ons by nog 'n belangrike vraag van hierdie boek bring.

Wat is die nut van die kerk?  As die antwoord op daardie vraag iets behels oor "hoe nuttig dit vir jou is?, dan dink ek jy mis dalk 'n belangrike punt.  Die antwoord is nie soseer wat dit vir jou doen nie, maar wat dit vir God doen.  Ons is nie hier om net persoonlike ondeugde te vermy en persoonlike deugde na te volg nie.  Ons is nie in die eerste plek hier om goed te voel nie.  Ons is nie hier om beter mense te word nie.  Dit is nie ons stiltetyd nie – behalwe dat ons dit nou saam doen.  Ons het nie bymekaar gekom net om te bid, te lees en te sing soos ons die ander dae doen nie, maar hierdie keer doen ons dit saam vir bemoediging.

NEE!  Iets meer as dit is hier aan die gang.  Ons neem deel aan die lewe van die VGK Bellville.  En wanneer ons kom, kom ons nie bloot as individuele verbruikers nie, om soort van ons geestelike inkopies vir die weekte doen nie.  Om te sien wat ons van nut vind in die sang, in die gebed, en veral in die prediking, en die gesprekke daarna, om dit in ons inkopiemandjies saam te neem huis toe en vir onsself te gebruik.  Ons is saamgestel as 'n lewende instelling, 'n lewensvatbare organisme, een liggaam.  Die kerk is nie iets wat ons doen nie.  Dit is 'n lewende organisme.  Dit is die “Die evangelie wat sigbaar gemaak is”.  Ons is geroep om heilig te wees, want dit is die doel van die evangelie.

Dit is die doel hier.  Dit is die doel van hierdie boek.  Almal het die doel gemis van wat die kerk is.  Hulle het dit vir hul eie doel gebruik – en nie vir die doel wat God daargestel het nie.  Wat is die nut van die kerk?  Die antwoord op hierdie vraag het minder te doen met watter nut dit vir ons het, en meer met wat die kerk vir God is.

Wanneer ons dit begin verstaan, begin ons om anders hierna te kyk.  Van 'n soort kompromie, ‘n selfgesentreerde betrokkenheid by die kerk tot ‘n volwaardige God-gesentreerde lewe saam, 'n lewende liggaam wat God tot stand roep en vir sy eie doel en heerlikheid gebruik.  Die kerk wat vergader is, is die manifestasie van die lewende God in hierdie wêreld.  Te midde van Korinthe en Bellville word ons geroep om daardie werklikheid uit te leef deur 'n diepgaande selfopofferende en heilige eenheid wat gevind word in die evangelie van ons Here Jesus Christus.  'n Eenheid wat vrede gee, gegrond op genade.

En so begin Paulus sy brief op dieselfde manier waarop ons elke diens begin: "Genade vir julle en vrede van God onse Vader en die Here Jesus Christus!"  Genade vloei in vrede.  Genade is dit wat ons in herstelde gemeenskap met God bring, en so met mekaar.  En waarvandaan kom hierdie genade?  Waarvandaan kom vrede?  Dit is nie 'n ding deur mense bewerk nie, dit is 100% geheel en al God se inisiatief.  Dit is geheel en al in Christus te vinde.  Om die genade (die gawe) van God in Jesus Christus te verstaan ​​en toe te pas sodat die kerk opgebou kan word tot 'n diepgaande, heilige, Christus-gesentreerde, God-verheerlikende eenheid!

Danksegging vir die gemeente wat niks kortkom in Christus Jesus nie

Hierdie boek handel oor waar die kerk sy identiteit en eenheid vind en dit dan uitleef.  Te dikwels is hierdie boek in verskillende afdelings opgedeel.  En gekompartementaliseer – sonder om die konteks as geheel in ag te neem.  Dit gaan oor ‘n heilige lewe in die krag van die opgestane Christus.

Ons praat oor die hoofstuk oor die opstanding, of die hoofstuk oor die huwelik en enkellopendes, of die hoofstuk oor kerklike tug, of die hoofstuk oor ‘n vryheidsgewete.  Maar as ons net so aan Korinthiërs dink, kan dit maklik in 'n hoe-om-hulpbronboek verander.  Of 'n naslaanboek om ons leerstellings reg te stel.  Maar dit is nie Paulus se doel nie.  Hy soek nie 'n soort moralisme of dat die kerk volgestop kan word met nuwe inligting nie.  Hy pas die werk en persoon deurgaans op Christus toe.

En heel van die heel begin af wil hy hê dat die kerk dit moet verstaan!  Jy hoef niks meer te weet nie!  Jy het nie 'n ander insig of profesie nodig nie.  Jy het nie 'n ander program nodig nie.  Jy het nie meer hulpbronne nodig nie.  Wat julle moet besef, gemeente, is dat julle in Christus reeds alles het wat julle nodig het!  Hou op om te dink dit gaan oor jou.  Jou werk.  Jou begeertes wat vervul word.  Jou behoeftes.  Dit gaan oor God! Sy werk, sy heerlikheid.  In Hom het ons alles wat ons nodig het om diepe bevrediging in die lewe te hê.

Hy sê in vers 4: Ek dank my God altyd oor julle vir die genade van God wat aan julle in Christus Jesus gegee is.” Paulus sê: ek dank my God altyd oor julle!  Sjoe!  Altyd.  As jy die res van die boek lees, wat ek jou aanmoedig om te doen, is hierdie 'n skokkende stelling.  Hoe kan hy altyd dankie sê vir 'n kerk soos hierdie? Na die lees van hierdie boek mag die gebed van danksegging dalk nie pas nie.  Maar kom ons dink dan aan enige kerk.  Hoe kan ek saam met die ouderlinge en diakens voortdurend dankie sê vir hierdie kerk?  Nie oor wie jy is nie, maar oor wat Christus Jesus vir jou gegee het.

Ons praat so maklik oor die probleme in die kerk.  Ons vergeet van die gawe van Christus en wil dadelik  aan daardie dinge begin werk!  Maar as ons nie eers die genade erken wat God aan die kerk gegee het nie, sal ons nie eers in staat wees om enige probleme aan te spreek nie.  Dit is slegs in die verwesenliking van hierdie genadegawe, wat niks minder is as die volheid van God wat in die persoon van Christus Jesus ons Here gegee is nie, dat ons kan begin om te werk en daardie genade toe te pas.  Jy kan nie iets toepas wat jy dink jy nie het nie.

Hy gaan voort en sê en verduidelik wat hierdie genade bied.   Dat julle in alle opsigte in Hom ryk gemaak is, in elke woord en alle kennis; soos die getuienis aangaande Christus bevestig is onder julle, sodat julle in geen enkele genadegawe agterstaan nie, terwyl julle wag op die openbaring van onse Here Jesus Christus.” Julle kort niks nie, gemeente.  Wanneer laas is jy aan hierdie waarheid herinner? Ons kom niks kort nie.  Ek bedoel dit.  Die feit dat die kerk sukkel is NIE omdat ons iets nodig het nie!  Maar omdat ons nie besef wat ons reeds het nie!  En dit is waaraan God ons ook in gebed wil herinner.  Ons kan altyd met dank begin as ons begin met die evangelie – want God het elke geestelike gawe voorsien. Die woord gawe hier is dieselfde as die woord genade.  Ons het alle dinge in Christus Jesus wat ons nodig het om die kerk van God te wees.

Hulle het aan Paulus geskryf en gevra dat hy 'n aantal vrae en probleme moet aanspreek, maar hy begin nie daar nie.  Hy begin met danksegging.  Dit is waar ons begin, geliefdes, op ons knieë in gebed wat oorloop van nederige danksegging dat die getuienis van Christus onder ons in hierdie kerk bevestig is.  Oorvol van dankbaarheid dat God ons alles in Christus gegee het.  As ons nie hier begin nie, gaan ons nooit iewers heen nie.  46 keer in sy brief gebruik Paulus hierdie woord.  ’n Christen wat nie dankie sê nie, verstaan ​​eenvoudig nie die evangelie nie.  Maar as ons dit verstaan, kan ons vorentoe beweeg as "ons wag op die openbaring van ons Here Jesus Christus!"

Die openbaarmaking van Jesus Christus.  Dit is waartoe alle dinge opbou.  Dit is die rede waarom ons preek.  Dit is die rede vir die kerk – om mense op Hom en sy wederkoms te wys.  Om sy uitverkorenes voor te berei vir daardie dag.  Om in die lig van daardie dag te lewe.  Soos Jesus sê: “Maar hy wat volhard tot die einde toe, sal gered word.  En hierdie evangelie van die koninkryk sal verkondig word in die hele wêreld as ’n getuienis aan al die nasies, en dan sal die einde kom.”

 

Ons Here Jesus is die Een wat jou tot die einde toe sal bevestig.  Hy is die Een wat die kerk versamel, verdedig en bewaar.  Dit is in Hom en Hom alleen dat ons die wedloop tot die einde toe sal voltooi.  As ons as kerk op enige stadium begin om selfgeregverdig, selfversorgend, self-afhanklik te wees, dan het ons dit verloor.  Vers 8-9 sê: Jesus Christus, wat julle ook sal bevestig tot die einde toe, om in die dag van onse Here Jesus Christus onberispelik te wees. God is getrou, deur wie julle geroep is tot die gemeenskap met sy Seun Jesus Christus, onse Here.

 

God is getrou.

Is daar ‘n mooier woord te sê oor ons God?  Veral as dit gaan oor 'n bruid wat dikwels so ontrou is.  God is getrou aan sy kerk, aan sy geroepenes.  Hoekom?  Omdat Hy ons geroep het!  Kyk mooi na wat hier staan: God is getrou, deur wie julle geroep is tot die lieflike eenheid en gemeenskap met Jesus Christus, ons Here! Hy sal ons tot die einde toe bewaar.  Dit is ‘n saak van geloof.

Hy roep ons.   bemagtig ons.  Hy onderhou ons tot die einde toe.  Hy versoen ons.  Want uit Hom en deur Hom en tot Hom is alle dinge.  Nee vir ons, o Here, nie aan ons nie, maar aan u Naam die eer!  Dit is die doel van hierdie boek dat die kerk volkome kan roem in, en 'n lewe kan lei deurweek in die evangelie van ons Here Jesus Christus.

Amen.